Wednesday, December 1, 2010

Shopping ethics around Malaysian peeps.

Mengapakah tajuk ku begitu skima?haih. hum penat rasa badan baru balik dari bershopping di EON Bukit Tinggi,Jaya Jusco. mak dan akak  beriya nak pergi jusco hari ni sebab ada J card day,sooo bila dah sebut J Card Day tu sila bayangkan potongan up to 70%.Berbaloi-baloi kan,haa apa lagi sila lah serbu Jaya Jusco yang berhampiran dengan tempat anda.
Berkenaan tajuk entry saya di atas tu,saya sangat terkilan dengan tabiat shopping rakyat Malaysia,sangat rakus sampai saya yang baik hati ini menjadi mangsa keadaan.humm maka berlakulah kejadian tolak menolak,rebut merebut dan banyak lagi yang saya tak sanggup senaraikan disini.hati berasa panas bila seorang amoi cina menolak saya yang tak bersalah dan dia juga berlalu pergi tanpa rasa bersalah.mood saya terus spoil,dah tawar hati nak shopping.sungguh beretika cara mereka bershoping.




Sebelum membeli belah makan biskut koala dulu mak cakap.sedap taw,dua bungkus saya makan.


Anak yang baik sedang menikmati biskut koala.



Mak cakap minum air secukupnya,takut dehydrated masa membeli –belah.ni mak saya sedang minum air.


Yang pegang stereng tu kakak saya,sebelah kakak saya tu kak zeti.


dah sampai.ambil tiket parking dulu.


taraaaaaaa.




Perbalahan anak beranak.baju mana yang lagi cantik?akhirnya dua-dua tak beli apa-apa.




Sedang fikir cara nak pujuk mak belikan baju di atas.


Roarrr sangat berminat dengan baju dia atas.


Ini juga saya minat.pencinta harimau yang sejati.


Suasana dalam supermarket.


Muka mintak lempang.dah rimas,rasa nak balik sekarang jugak.


Mak gigih sorong trolley yang terlebih muatan.


Saya tak dapat baju.tapi mak belikan cadar baru.yeaaaa boleh menunjuk-nunjuk cadar baru kat kolej nanti.sangat bahagia.



Suasana umat manusia sedang bershoping dari tingkat atas.ini gambar akhir sebelum balik.


Gambar yang diambil di rumah.sangat berpuas hati dengan cadar baru.sungguh meriah,warna sangat menepati cita rasa.


Model sedang menggayakan cadar baru.


Terencat.


Apakah?


Boleh digayakan sebagai selendang.


See?lepas ni boleh jalan-jalan pakai macam ni.



Dah kenapa kau ni.


Juga sebagai selimut.



Rasa nak lempang.



Olololo.sumpah nak lempang.


oke.bai.

2 comments: